1)
តើការសិក្សាទស្សនវិជ្ចាផ្តល់ប្រយោជន៏អ្វីខ្លះដល់អ្នក?
·
ការសិក្សាទស្សនវិជ្ជាផ្តល់ប្រយោជន៏ដូចជា៖
i.
ផ្តល់ពុទ្ធិបនែ្ថមទាំងភាពទូលំទូលាយ
ទាំងភាពស៊ីជម្រៅដល់និសិ្សតគ្រប់ជំនាញ។
ii. ផ្តល់វិធីក្នុងការគិតពិចារណាប្រកបដោយតក្កភាពនិងភាពជាប្រព័ន្ធទាំងការគិតបែបរិះគន់និងប្រឌិតញាណ។
iii.
បណ្តុះវិចារណពា្ញណឲនិសិត្សចេះគិតបែបសេរី
iv.
លើកយកទស្សនាទានរបស់តស្សនវិទូល្បីៗមកសិក្សាពិចារណា។
2)
តើតក្កវិទ្យាជាអ្វី?
·
......................................................................................................................................................................................................................................................
3)
តើវិធីទស្សនវិជ្ជាផ្តល់ប្រយោជន៏អ្វីខ្លះដល់អ្នក?
·
វិធីទស្សនវិជ្ជាជាមគ្គុទេសដ៏សំខាន់ក្នុងការគិតពិចារណា។ការធ្វីអ្វីមួយចាំបាច់ត្រូវមានក្បួនមានរូបមន្តមានវិធីក្នុងការធ្វើទើបយើងអាចឈានទៅសំរេចបំណងតាមគោលដៅបាន។បើគ្មានវិធីនាំផ្លូវទេមនុស្សនឹងធ្វើកិច្ចការអ្វីមួយដោយច្របូកច្របល់មិនច្បាស់លាស់និងមិនអាចឈានទៅសំរាច់គោលដៅបានឡើយ។
4)
តើមនុស្សមានប្រភពមកពីណា?
·
មានប្រភពពីបានលើកឡើង
i.
សាសនាចែងថា៖អាទិទេពមានអត្ថិភាពហួសផុតឆ្ងាយពីពិភពលោកយើងនេះហើយពិភពលោកដែលមានផ្ទាំថ្មរុក្ខជាតិសត្វនិងមនុស្ស...
ត្រូវបានបង្កើតដោយអាទិទេព។
ii.
អ្នកវិទ្យាសាស្រ្តនិយាយថា៖មនុស្សកើតឡើងពីបន្សំចុណ្ណភាគដែលជារូបធាតុ
ផ្គុំបានជាទម្រង់មនុស្សរូបវន្ត។
5)
ចូរនិយាយពីទ្រឹស្តីទ្វីកនិយម។
·
ចរន្តទី១៖ខ្លឹមនៃមនុស្សគឺរាងកាយនិងព្រលឹងហើយអះអាងថាក្រោយរាងកាយស្លាប់ព្រលឹងនៅរស់។
·
ចរន្តទី២៖ខ្លឹមនៃមនុស្សគឺរាងកាយនិងព្រលឹងហើយអះអាងថាក្រោយរាងកាយស្លាប់ព្រលឹងក៏ស្លាប់ដែរ។
6)
តើប្រធានវិស័យភាពនិងវត្ថុវិស័យភាពខុសគ្នាដូចម្តេច?
· ប្រធានវិស័យភាពគឺអ្នកគិតពិចារណា វិនិច្ឆ័យទៅលើនរណារម្នាក់រឺអ្វីមួយ។
· វត្ថុវិស័យភាពគឺមនុស្សរឺវត្ថុដែលរងការវិនិច្ឆ័យទាំងនោះ។
7)
តើតំលៃរបស់មនុស្សនៅឯណា?
· តំលៃរបស់មនុស្សមាននៅក្នុងខ្លួនពីធម្មជាតិនិងតំលៃបន្ថែមខាងក្រៅ៖
i.
តំលៃក្នុងខ្លួនរឺរាងកាយ៖កាយសម្បទាគ្រប់លក្ខណៈ
ប្រព័ន្ឋសរីរាង្គទាំងអស់ មានសុខភាពល្អ សមត្ថភាពអវៈយវៈ មានទេពកោសល្យ សោភ័ណ
ii.
តំលៃក្រៅខ្លួនរឺចិត្តគំនិត៖សីលធម៏
សុជីវធម៏ គុណធម៏ សច្ចធម៏ ភក្តីភាពជំនឿ សប្បុរស ពុទ្ធិ ប្រាជ្ញា ឧត្តមគតិ។
8)
តើតំលៃជាអ្វី?
ចំៈ និយមន័យរបស់ តម្លៃ
ត្រូវបានកំណត់ដោយអ្នកប្រាជ្ញបីគឺ ៖
- Hunt : តម្លៃគឺជាកម្លាំងជម្រុញលើកទឹកចិត្តយ៉ាងខ្លាំងក្លា ចំពោះអាកប្បកិរិយា ហើយវាជាមូលដ្ឋាននៃការសំរេចចិត្ត ប្រតិកម្ម និង អាកប្បកិរិយារបស់យើង ។
- Perry : តម្លៃគឺជាទំនាក់ទំនងពិសេសរវាងចំណាប់អារម្មណ៍ ជាមួយនឹងគោលបំណងដែលវាបម្រើ។
- Moore : តម្លៃគឺជាបញ្ញត្តិមួយដែលគេមិនអាចកំណត់ អត្ថន័យបាន ។
- Hunt : តម្លៃគឺជាកម្លាំងជម្រុញលើកទឹកចិត្តយ៉ាងខ្លាំងក្លា ចំពោះអាកប្បកិរិយា ហើយវាជាមូលដ្ឋាននៃការសំរេចចិត្ត ប្រតិកម្ម និង អាកប្បកិរិយារបស់យើង ។
- Perry : តម្លៃគឺជាទំនាក់ទំនងពិសេសរវាងចំណាប់អារម្មណ៍ ជាមួយនឹងគោលបំណងដែលវាបម្រើ។
- Moore : តម្លៃគឺជាបញ្ញត្តិមួយដែលគេមិនអាចកំណត់ អត្ថន័យបាន ។
9)
តើការសិក្សសីលវិជ្ជាផ្តល់ប្រយោជន៏អ្វីខ្លះដល់អ្នក?
· សីលវិជ្ជាពិតជាមានសារៈសំខាន់ណាស់
ក្នុងការជួយទ្រទ្រង់សង្គមមនុស្សឲរស់នៅប្រកបដោយសណ្តាប់ធ្នាប់ ចេះគោរពគ្នាទៅវិញទៅមក
ចេះអត់ឱនគ្នានិងចេះជួយគ្នាក្នុងគ្រាមានអាសន្ន។
10) ដើម្បីវាយតំលៃមនុស្សម្នាក់ យើងត្រូវមើលលើកត្តាអ្វីខ្លះ?
· យើងត្រូវមើលលើកត្តាដូចជា៖
i.
សេរីភាព
(វិនិច្ឆ័យមនុស្សថាមានសីលធម៏រឺអសីលធម៏)
ii.
យកទ្រឹស្តីសីលធម៏ណាមួយជាគោល
(សីល៥របស់ព្រះពុទ្ធ ទ្រឹស្តីរបស់មហាម័ត)
iii.
ហេតុផលជំរុញ
(ចេតនារឺអចេតនា)
iv.
មធ្យោបាយ
(ត្រឹមត្រូវ ស្របច្បាប់រឺ អាក្រក់ មិនស្របច្បាប់)
v.
វិបាកនៃអំពើ
(ផលប្រយោជន៏រួមរឺបុគ្គល)
vi.
បរិបទកាល (
11) ហេតុអ្វីបានជានិសិត្សគ្រប់ជំនាញចាំបាច់សិក្សាសីលធម៏វិជ្ជាជីវៈ?
· និសិត្សត្រូវការសីលធម៏វិជ្ជាជីវៈព្រោះ ៖
i.
រៀនទស្សនៈវិជ្ជាដើម្បីអប់រំខ្លួនអោយមានពុទ្ធិទូលំទូលាយនិងឯកទេសច្បាស់លាស់
មានសីលធម៏ល្អ ចេះរស់នៅក្នុងសង្គម។
ii.
ចេះសម្រេចចិត្ត
ជ្រើសរើសយកគំនិត ទ្រឹស្តីណាដែលល្អ វាចាកអ្វីដែលអាក្រក់។
iii.
ក្លាយជាពលរដ្ឋមានវិន័យ
មានសណ្តាប់ធ្នាប់ ចេះគោរពច្បាប់។
iv.
ចេះវិនិច្ឆ័យ
វាស់វែងវាយតំលៃ បុគ្គលម្នាក់ៗទៅតាមបរិបទកាល
v.
ចេះរិះគន់
អភិរក្សអភិវឌ្ឍអ្វីដែលល្អ និងកែតម្រូវរឺបោះចោលអ្វីដែលអាក្រក់
vi.
នាំយកគោលការណ៏ទ្រឹស្តីគំនិតល្អៗមកបំពាក់ក្នុងខ្លួន។
vii.
ធ្វើតែអ្វីដែលជាប្រយោជន៏ផ្ទាល់ខ្លួនផងនិងប្រយោជន៏រួមផង។
viii.
មានជំនឿលើអាទិទេព។
អាចស្វែងរកប្រភពចំណេះដឹងដ៏ច្រើនតាមរយៈវែបសាយ៖ http://khsearch.com
ReplyDelete